Produkter för denna design (45)

Hantverksmässig, Funktionalitet och Design

Hantverksmässig, Funktionalitet och Design

Varje enskild produkt från PIZETACI tillverkas med material av högsta kvalitet för att säkerställa dess hållbarhet över tid. I en högst konkurrensutsatt kontext som den idag är, är förmågan att innovera och utforska nya vägar en av PIZETACIs huvudsakliga styrkor. Förmågan att förutse och utveckla lösningar som är inriktade på kundernas behov, kärleken till hantverksmässig konstruktion och den mångaåriga erfarenheten är garantier för en produkt med utmärkta tekniska och konstruktiva egenskaper, baserad på en designfilosofi inspirerad av konkretion, funktionalitet och design. Våra stolar är patenterade och testade för att säkerställa en bekväm sittupplevelse med ergonomiska och bekväma ryggstöd, vilket förhindrar problem som ryggont. Uppmärksamheten på komfort är inte ett hinder för stilen, stolarna från PIZETACI är faktiskt ett inredningselement som kan ge en touch av elegans och originalitet till varje miljö.
Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Design av "SI Rating Award" för hållbarhetsprestanda

Sustainability Impact Rating (SI Rating) för ARB SBPA är ett verktyg för att mäta företags hållbarhetsprestanda när det gäller ESG (miljö, socialt ansvar och styrning) samt den strategiska hanteringen av relaterade risker. ARB kontaktade HENRY & CO. för designen av plaketten avsedd för företag som har uppnått betyget. SI Rating utvärderar företags hållbarhetsprestanda, och en plakett som representerar denna utvärdering måste designas med inneboende hållbarhetsprinciper. Därför har HENRY & CO. utvecklat projektet som ett modulärt system av enkla, materiella och ikoniska element, lätta att producera och anpassa: två träskivor och ett laserskuret metallark som hålls samman av två enkla skruvar.
Bälgpress

Bälgpress

Dubbelbandsavvattningsmaskin designad för att avvattna ett brett spektrum av slam genom progressiv kompression mellan två genomsläppliga band.
Ram 0231 / 93

Ram 0231 / 93

Ram 0231 / 93
Breeze Kudde Classic

Breeze Kudde Classic

Breeze Kudde Classic
Trettioåriga CSA: Samdesign inom socialtjänsten

Trettioåriga CSA: Samdesign inom socialtjänsten

Den äldre befolkningen över 65 år utgör idag cirka en fjärdedel av den italienska befolkningen. År 2050 uppskattas det rimligt att denna andel kan nå 35 % av hela befolkningen. Bland alla personer som lever ensamma, av val eller av nödvändighet, har hälften idag fyllt 65 år eller mer. År 2040 beräknas denna andel nå 60 % av det totala antalet ensamma personer. (Källa: Arbets- och socialpolitisk ministerium). När en social- och hälsovårdsreform genomförs, är genomförandet ett tillfälle att reformera systemet, att avskaffa vissa regler, uppdatera andra och godkänna nya. Men en ny social- och hälsovårdsreform genomförs inte bara för att modernisera systemet, den genomförs inte bara för att de ekonomiska resurserna förändras, dessa är snarare sidoeffekter, det är mål som eftersträvas under arbetets gång.
200025 Siphon 1"1/4 med packning + badkarselement 200028 - Siphon 1"1/4

200025 Siphon 1"1/4 med packning + badkarselement 200028 - Siphon 1"1/4

Lämplig för dränering av kondensat eller tanktvättvatten. Den kan monteras efter installationen av bänken utan att skapa hinder som kan försvåra hanteringen. För detta ändamål levereras sifonen komplett med tubelementet 200028 som är anslutet till sifonen med hjälp av en klockpackning.
Trion 2040 design

Trion 2040 design

Utmaning Omformgivning av Trion produktfamilj och Klinmaks webbplats, ett italienskt företag inom den professionella städsektorn. Resultat Fullständig design av Trion produktfamilj med särskild uppmärksamhet på ekodesign, hållbarhet och användarupplevelse, samt omdesign av Klinmaks webbplats med fokus på tillgänglighet och användbarhet.
Lineabeta: konstnärlig riktning badrumsinredning

Lineabeta: konstnärlig riktning badrumsinredning

Lineabeta är ett italienskt badrumsinredningsmärke som grundades 1980 med målet att erbjuda en fräsch, funktionell, enkel och ironisk vardagsupplevelse, sammanfattad i payoffen "everyday design". HENRY & CO. har fått i uppdrag att leda varumärkets konstnärliga riktning, en uppgift som involverade olika avdelningar och företagskompetens, och berörde alla de viktigaste kontaktpunkterna för varumärket.
Varumärkesidentitet och förpackning för YouSea: hållbar rengöring

Varumärkesidentitet och förpackning för YouSea: hållbar rengöring

Problemet med plast i haven är ett mycket diskuterat ämne idag. Engångsartiklar har förändrat våra liv och placerat oss i en komfortzon som inte har tagit hänsyn till konsekvenserna. Designad för att vara ett långvarigt material, löser den sig inte i vatten; istället bryts den ner i mindre bitar, vilket bidrar till generationen av mikroplaster som är omöjliga att återvinna. Varje år produceras 369 miljoner ton plast, vilket motsvarar 53 kg för varje invånare på planeten. Av den totala mängden plast som produceras återvinns eller förbränns endast strax över 20%, medan det mesta hamnar i havet. Idag finns det över 150 miljoner ton plast i haven, vilket orsakar en och en halv miljon dödsfall i djurvärlden, inklusive fiskar, fåglar, valar och sköldpaddor. Framsteg i detta system kommer att leda till att vi har mer plast än fisk i våra hav år 2050. Denna plast når också oss, eftersom i genomsnitt.
UX/UI

UX/UI

Särskild uppmärksamhet har ägnats åt användarupplevelsen. Vad som en gång var ett ratt har omvandlats till ett yoke-stil handtag i omdesignen av fordonet. Bilens växel styrs av två mjuka knappar placerade vid 10:10 på handtaget, och för att köra fordonet behöver användaren helt enkelt vila sina handflator på det. Resultatet är en kontrollmekanism som dikteras av en helt naturlig gest. Gränssnitten för bilens alternativ och lägen har placerats i mitten av handtaget, utformade för att enkelt integreras med pekskärmsmonitorer.
TMB - Teamlinje

TMB - Teamlinje

TMB - Team Line Kundens förfrågan var att designa den nya linjen av professionella dammsugare. Innovationen är det nya huvudet, som kommer att minska antalet komponenter som används i produktionen av framtida modeller.
360° branding för starten av taste nomads

360° branding för starten av taste nomads

Utvecklingen av den nya varumärkesidentiteten började med att HENRY & CO. satte sig ner med Nomadic Roots Nutrition för att bättre förstå, genom Circular Design Thinking-sessioner, värderingarna och ambitionerna hos startupen. Baserat på vad som uttrycktes, skiftade HENRY & CO:s arbete till att identifiera målgruppen, konstruera Personas som kunde arketypa målgruppen och studera konkurrenter. Först efter att ha identifierat denna grundläggande information började HENRY & CO. utforska sensationer, bilder och grafiska element som kunde resonera med målgruppen. Enkelhet, äkthet, naturlighet, resa, forskning och upptäckte är de koncept som vägledde designen av den nya identiteten. Resultatet är en organisk blandning av vektor och frihand: små illustrerade element beskriver och berikar det grafiska innehållet, som mestadels består av rötter som växer, kopplar samman och omger logotypen.
Förpackningsdesign för storskalig distribution

Förpackningsdesign för storskalig distribution

Mielizia är det historiska varumärket för biodlarna i CONAPI, det nationella biodlarna konsortiet, den stora kooperativa företaget av italienska honungsproducenter som innehar titeln som den största producenten av ekologisk honung i Europa. Mielizias mål är att skydda välbefinnandet hos bina och att förbättra produkterna från biodlarna, deras produktioner och hela den italienska leveranskedjan. Mielizia har kontaktat HENRY & CO. för att omdesigna förpackningen för linjerna av kosttillskott avsedda för organiserad storskalig distribution (GDO).
Ek och hampa för de nya stolarna tillverkade av Malina

Ek och hampa för de nya stolarna tillverkade av Malina

HENRY & CO. designar för Malina kollektionen bestående av "Marianna" och "Maria." Även om den främst är riktad mot en utländsk marknad, är båda stolarna helt tillverkade i Italien. Förutom valet av certifierad FSC-ek och bok, som behandlats naturligt med linfröolja, har stolarna ett tyg av hampa, det mest ikoniska materialet i den nuvarande biomassa-renässansen.
Fater Smart – Smartbin för blöjåtervinning

Fater Smart – Smartbin för blöjåtervinning

Absorberande produkter för personligt bruk, såsom blöjor, utgör 3-4 % av det urbana avfallet, vilket är anledningen till att den grundläggande förutsättningen för att säkerställa höga återvinningsmål är organiseringen av separata avfallssamlingssystem. I Italien, till exempel, är tjänsten aktiv i cirka 800 kommuner och betjänar totalt 12 miljoner användare. År 2017 invigde FaterSmart den första anläggningen i Italien som kan bearbeta upp till 10 000 ton/år av använda absorberande produkter och omvandla dem till nya sekundära råvaror. Detta är en världens första teknologiska och systemiska innovation som gör en kategori av produkter som traditionellt anses vara icke-återvinningsbara återvinningsbara, med bevisade miljöfördelar. I detta sammanhang har det varit avgörande att tillhandahålla både användare och operatörer med ett insamlingsverktyg som uppmuntrar till separat insamling av denna typ av avfall. HENRY & CO. har varit involverat.
Perle Di Soia – Varumärkesidentitet

Perle Di Soia – Varumärkesidentitet

San Martino Srl överlämnar den konstnärliga ledningen till Henry&co för skapandet av det första italienska varumärket som är dedikerat till ekologiska snacks baserade på soja. För Perle di Soia utvecklades hela den koordinerade bilden, inklusive design och produktion av förpackningar, produkt- och livsstilsfotografi, e-handelswebbplats och försäljningsstödjande kommunikation (broschyrer, visitkort, mässpop-ups, displayer).
Smartbin: IoT-industriell design för avfallssortering

Smartbin: IoT-industriell design för avfallssortering

EcoControlGsm är en tillverkare av ekologiska produkter som har utvecklat kostnadseffektiva lösningar för stadsavfall återvinning sedan 2013, med målet att skapa ett modernt, teknologiskt och ekosustainable avskiljningssystem för avfall. EcoControlGsm har kontaktat HENRY & CO. för designen av en ny serie smarta soptunnor för insamling av stadsavfall. Konceptdesignen av den smarta soptunnan uppstår ur en serie ergonomiska, regulatoriska och säkerhetsmässiga begränsningar dikterade av kommunala direktiv, användarupplevelse (UX) och funktionskrav. Serien av smarta soptunnor har ett "tak" som rymmer alla rörliga och elektriska komponenter av den smarta soptunnan. I detta område integreras solpanelen för att driva soptunnan och de rörliga komponenterna såsom luckan för avfallspåfyllning. En liten monitor utrustad med sensorer gör det möjligt för användaren att öppna soptunnan utan behov av fysisk kontakt.
Från Källan till Blicken: Flytande Ljus för 9010

Från Källan till Blicken: Flytande Ljus för 9010

Solid, strukturell och konkret men ändå mjuk, flytande och abstrakt. Levico kombinerar den organiska s-formen av kurvan med den solida arkitektoniska närvaron av Betaly® i ett spel av kontraster, en oxymoron av form och materia som syntetiseras till en ikonisk och minimal produkt. Utifrån den quintessentiala arkitektoniska cellen, pelaren, låter Levico ljuset bestämma sin egen form, vilket framkallar den romantiska kollisionen mellan naturliga och artificiella krafter. Inspirerad av den långsamma geomorfologiska verkan av floder, behandlar Levico ljus som en vätska, en erosiv kraft som kan forma den ljusa kroppen själv. Som en höglands källa är ljuskällan isolerad och dold, och som vattnet i en flod, skär ljuset sin väg genom den ljusa kroppen, och lämnar bakom sig håligheter och fördjupningar som mjukar upp dess spridning.
Neavita och Mielizia tillsammans för Bee Vita-projektet

Neavita och Mielizia tillsammans för Bee Vita-projektet

I flera år har den vetenskapliga gemenskapen fokuserat på det känsliga ämnet bin. Dessa små insekter är faktiskt i allvarlig fara. Under de senaste åren har i genomsnitt 20 % av bina försvunnit bara i Europa, med toppar på 50 % i vissa områden. De flera orsakerna härstammar från intensivt jordbruk och den massiva användningen av agrokemikalier, den avsiktliga och oavsiktliga introduktionen av invasiva exotiska arter, och slutligen, den globala klimatförändringen. Hotet mot bina berör oss alla, eftersom mer än 80 % av den globala livsmedelsproduktionen, inklusive frukter och grönsaker, som är de grundläggande ingredienserna i örtteer, beror på dem. Av denna anledning kan värderingarna hos Neavita, en producent av örtteer, infusioner och teer i över 30 år, endast anpassas och komplettera dem hos Mielizia, det historiska varumärket för CONAPI, det nationella konsortiet för biodlare, den ledande producenten av ekologisk honung i Europa.
Den enkla, miljövänliga och inkluderande utställningslösningen

Den enkla, miljövänliga och inkluderande utställningslösningen

SEI-projektet (socialt, ekologiskt och inkluderande) uppstår ur ett samarbete mellan HENRY & CO. och Reverse och involverar den ekologiska snickeriverkstaden i Montorio-fängelset (Verona). SEI erbjuder försäljning och uthyrning av modulära möbelssystem, tillverkade av fångar med hjälp av ekologiska, återvinningsbara material som kommer från förnybara resurser. Projektet minskar inte bara det enorma avfall som genereras av mässindustrin, utan dess genomförande engagerar också människor i svårigheter, vilket utnyttjar deras tid för att skaffa nya färdigheter som är fördelaktiga för återintegrering i samhället efter deras frigivning. Henry&CO., som medgrundare och stödjare av projektet, har stött dess utveckling och har varit involverad under designfaserna och definitionen av varumärkesidentiteten.
Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

Imesa – Webbplats och SEO-aktiviteter

IMESA är ett historiskt italienskt företag som har producerat maskiner för professionell och industriell tvätt och torkning sedan 1968. IMESA kontaktade HENRY & CO. för att redesigna sin företagswebbplats för att förbättra SEO och underlätta användarnavigering genom sina erbjudanden. HENRY & CO. redesignade webbplatsen genom att anta ett systematiskt tillvägagångssätt för navigationsupplevelsen och den grafiska layouten. Först och främst skulle webbplatsen visa företagets kärnverksamhet innan den presenterade utbudet av relaterade tjänster. Särskild uppmärksamhet ägnades åt strukturen av webbplatsens arkitektur, vilket optimerade SEO och därmed förbättrade synlighetsresultatet.
Länge leve kartongförpackningen för Mielizia

Länge leve kartongförpackningen för Mielizia

Mielizia är det historiska varumärket för biodlare från CONAPI, det nationella biodlar-konsortiet, en stor kooperativ verksamhet av italienska honungsproducenter som innehar titeln som den största producenten av ekologisk honung i Europa. Mielizias mål är att skydda välbefinnandet hos bina och att förbättra produkterna från biodlarna, deras produktion och hela den italienska leveranskedjan. Mielizia kontaktade HENRY & CO. för att skapa ett speciellt projekt för att återanvända presentförpackningar, genom en skräddarsydd kartongförpackning och en social videokampanj för deras lansering. Förpackningen representerar den första interaktionen med produkten, det första meddelandet som varje företag skickar till sin publik. Av denna anledning utmanade Mielizia HENRY & CO. att hitta nya användningsområden för sin fraktlåda. Genom att studera möjliga kombinationer mellan interna avdelare och väggar, HENRY & CO.
Pasticceria Aroma, varumärkesidentitet och hållbar detaljhandelsdesign

Pasticceria Aroma, varumärkesidentitet och hållbar detaljhandelsdesign

Utifrån projektbeskrivningen har HENRY & CO. utvecklat en ny koordinerad bild för "Aroma" konditoriet, där stilistiska och hållbarhetselement översätts till varumärket, förpackningen och detaljhandelsdesignen av lokalen, vilket förbättrar förfiningen och äktheten hos ett av de mest uppskattade konditorierna i Veronas provins. "Aroma" är ett välkänt konditori i Veronas provins med över 20 000 följare på Facebook och har en 4-stjärnig betygsättning av 5 från mer än 700 recensioner. Under sina år av verksamhet har "Aroma" lyckats att förnya landskapet av veronesiska konditorier med en amerikansk syn på bakverk, med fokus på extrem anpassning och kreativ presentation av desserter. "Aroma" har beslutat att förlita sig på HENRY & CO. för att tänka om sin bild med en ny hållbarhetsfilosofi: från varumärkesidentitet till förpackning och detaljhandelsdesign, har HENRY & CO. omdesignat varje aspekt.
Lätt och återvinningsbar förpackningsdesign

Lätt och återvinningsbar förpackningsdesign

Mielizia är det historiska varumärket för biodlarna i CONAPI, det nationella biodlar-konsortiet, den stora kooperativa företagsverksamheten för italienska honungsproducenter som innehar titeln som den största producenten av ekologisk honung i Europa. Mielizias mål är att skydda välbefinnandet hos bina och att förbättra produkterna från biodlarna, deras produktioner och hela den italienska leveranskedjan. Mielizia har kontaktat HENRY & CO. för att redesigna doypacks för Sport Pocket-linjen som riktar sig till idrottare.
Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Webbdesign för B2B förpackningsledaren

Imballi s.p.a. är en av de största och mest kända italienska tillverkarna av förpackningar, displayer och andra kartongsystem. Företaget har beslutat att uppdatera sin webbplats med målet att förbättra sin online-närvaro och fånga uppmärksamheten hos nya potentiella kunder, samtidigt som den visuella designen uppdateras för att stämma överens med den nyligen omdesignade företagslogotypen.
Arco: Wascoffee kaffelampa

Arco: Wascoffee kaffelampa

I samband med Salone del Mobile 2019 utvecklade HENRY & CO. ett belysningsprojekt som involverade flera kunder och hållbarhetsprojekt i en gemensam insats för hållbar design. Målet med samarbetet är att skapa en designikon som förenar teknik, innovation och hållbarhet. Av denna anledning samarbetade HENRY & CO. med HIKARI, ett företag som specialiserar sig på LED-belysning, och Verona FabLab för prototyputvecklingen, och använde även material som hämtats från återvinning av Wascoffee-kaffe. Idén om en bågformad bordslampa är ett exempel på hållbar design som hyllar italiensk stil och arkitektur, med sin fulla båge. Bågformen, skapad av VeronaFabLab genom additiv tillverkning (vilket eliminerar allt produktionsavfall), är inte enbart estetisk: på- och avstängning samt dimning sker inte genom.
Asr

Asr

Vertikal mättare designad och testad i enlighet med installationslandets direktiv.
Artlighting OSRAM: HENRY & CO. designar konstens ljus

Artlighting OSRAM: HENRY & CO. designar konstens ljus

Artlighting OSRAM kontaktade HENRY & CO. för designen av ett nytt energieffektivt museibelysningssystem. Bland designkraven behövde strålkastaren vara extremt kompakt och ha ett begränsat antal komponenter för att underlätta kostnadseffektiv produktion. Baserat på designkraven utvecklade HENRY & CO. ett låspännings spårbelysningssystem med en riktad ljuskälla som endast mäter 5 cm i höjd och 4 cm i diameter. Ljuskällan implementerades med en enda COB LED, och ljusstrålen hanterades med hjälp av en konisk reflektor.
Hållbara material baserade på hamp

Hållbara material baserade på hamp

Rocking Horse visar Henry&co:s uppdrag att arbeta med hållbara material. Utmaningen var att använda prototypen av ett innovativt hampabaserat material (nu i produktion) som är fritt från formaldehyd och petroleumderivat. För att öka dess kommunikativa kraft valdes en leksak för att öka medvetenheten bland barn och föräldrar. Rocking Horse är helt tillverkad av sammanlänkande delar, utan användning av lim eller skruvar, vilket bevarar dess gröna värde.